5 på kontoret hos Loyalty
INSIKT
Vi pratade med fem anställda om hur det är att arbeta inom försäljning och kundservice.
Kan du tänka dig en karriär inom försäljning och kundservice, som du kan ta med dig senare i arbetslivet?
Hos oss på Loyalty kan du lära dig försäljning i en ung och social arbetsmiljö. Du får också möjlighet att delta i säljskola, karriärprogram och ledarskapsprogram som vi håller internt - kunskap och lärande som kan komma till nytta i många olika branscher.
Men hur är det egentligen att arbeta hos oss på Loyalty? Vi pratade med fem av dem som arbetar med oss för att höra hur deras arbetsdag ser ut och hur de har det på jobbet.
Nils Herman Stray (23), teamledare
Startet i Loyalty i mars 2017 som salgskonsulent for Get.
Hur hamnade du hos Loyalty?
– Jag hörde om Loyalty från en vän som arbetade här. Jag ville ha en paus mellan två studier och har varit här sedan dess. Jag började som säljare och blev teamledare för ett och ett halvt år sedan.
Hur ser en typisk arbetsdag ut för dig?
– Det är väldigt varierat, vilket är det jag gillar mest med min arbetsdag. Mina huvuduppgifter är att följa upp de anställda och se till att de är nöjda på jobbet, följa upp kunderna och se till att vi levererar det vi ska inom givna KPI:er.
Vad är det bästa med att arbeta här?
– Du vet aldri hva dagen bringer, og det er alltid noe nytt som skjer rundt neste sving. Det er alltid action og ting som må løses — det er det kuleste med å jobbe her. Jeg har det veldig gøy på jobb, og innimellom slagene finner vi på mye gøy sammen. Det er en veldig sosial arbeidsplass.
Vilka erfarenheter tar du med dig härifrån vidare i arbetslivet?
– Erfarenhet inom ledarskap. Det är guld värt och kommer att bli en enorm konkurrensfördel för mig senare. Jag har också blivit bra på att läsa och förstå olika människor och skapa trygghet och stabilitet.
Vart tror du att du är om 10 år?
– Oj, det är långt fram i tiden. Om tio år är min dröm att driva mitt eget företag eller sitta i ledningsgruppen i Loyalty.
Jobba på Loyaty?
Kontakta vårt rekrutteringsbyrå för mer information!
Younes Hichour (22), kundservicemedarbetare
Startade i Loyalty i augusti 2019 som kundservicemedarbetare för Get.
Hur hamnade du hos Loyalty?
– Jag började söka jobb i allmänhet, hittade ett jobb på Get och fick jobb här. Jag var inte medveten om att det var så vanligt att outsourca kundservice innan jag började i Loyalty.
Hur ser en typisk arbetsdag ut för dig?
– Den börjar först med kaffe, men utöver det är mina dagar väldigt varierade. Vissa dagar är det hektiskt med många kunder och förfrågningar samtidigt, medan andra dagar är lugnare. Jag svarar främst på frågor om fakturor, där människor antingen har betalat för lite eller för mycket, inte håller med fakturan eller har haft en tekniker på besök som inte har kunnat ta reda på vad felet är.
Vad är det bästa med att arbeta här?
– Att det är så varierat. Jag ser fram emot att komma till jobbet varje dag och jag blir aldrig uttråkad. Dessutom är det en ung miljö här och ofta människor som har valt att arbeta några år efter gymnasiet. Människor här är mycket intresserade av att lära sig, och något händer hela tiden.
Vilka erfarenheter tar du med dig härifrån vidare i arbetslivet?
– Det är mycket olika saker, men särskilt hantering av stress. Du pratar ofta med kunder som har tekniska problem och du måste alltid arbeta för att hitta lösningen.
Vart tror du att du är om 10 år?
– Det är väldigt svårt att säga, men jag har alltid velat bli lärare på gymnasiet eller högskolan. Jag tror att jag kan tillämpa mycket av det jag lär mig i Loyalty senare i arbetslivet.
Kim Pham (23 år), kundservicemedarbetare
Startade på Loyalty i juli 2019 som kundservicemedarbetare för Get.
Hur hamnade du hos Loyalty?
– Jag avslutade min kandidatexamen förra sommaren och ville ha ett ledigt år för att få lite arbetserfarenhet. Jag blev medveten om Loyalty genom ett bemanningsföretag.
Hur ser en typisk arbetsdag ut för dig?
– Jag sitter mest på telefonen och svarar på förfrågningar om beställningar och fakturor, men jobbar också i chatten. Jag jobbar vanligtvis under dagtid och så har jag någon kvällsvecka och arbetshelg ibland.
Vad är det bästa med att arbeta här?
– Jag älskar vår arbetsmiljö, och det är det som de flesta gillar mest här. Vi har en mycket ung miljö och alla kommer överens. Våra ledare är bra på att ta initiativ till sociala saker och vi firar alla tillfällen vi kan. På jobbet lär du dig mycket på kort tid, vilket är väldigt roligt.
Vilka erfarenheter tar du med dig härifrån vidare i arbetslivet?
– Tålamod. Du måste vara väldigt tålmodig när kunderna berättar vad de har på hjärtat. Du möter ofta kunder som är frustrerade över något som inte fungerar och då måste du lösa problemet samtidigt som du är lugn. Det finns många olika situationer som du ska kunna hantera.
Vart tror du att du är om 10 år?
– Jag kommer att börja studera igen i höst och ta en magisterexamen i marknadsföring och business, så om tio år hoppas jag kunna arbeta inom digital marknadsföring.
Marie Jameson (24), handledare på det humanitära teamet
Startade i Loyalty i september 2018.
Hur hamnade du hos Loyalty?
Jag tänkte att jag skulle ha ett jobbår mellan kandidatexamen och master, så jag ansökte om en säljposition genom ett bemanningsföretag för att få säljerfarenhet. Loyalty rekommenderades på grund av utvecklingsmöjligheterna.
Hur ser en typisk arbetsdag ut för dig?
– Jag är säljledarens högra hand, hjälper till att drifta hela teamet och organiserar mycket. Ingen dag är den andra lik, och idag står till exempel utbildning av två nyanställda och kvalitetsrapportering på dagordningen. Sedan rapporterar jag på hur kvaliteten på samtalen har varit i teamet. Dessutom arbetar jag med befintliga kundrelationer inom de största välgörenhetsorganisationerna i Norge, såsom Plan, Rädda Barnen och Röda Korset.
Jag deltar också i Loyaltys ledarskapsprogram nu. Programmet löper över ett år och du får en certifiering när du har slutfört den. Jag har tidigare gått på säljskolan 1 och 2, där du först får en introduktion till försäljning och säljtekniken bakom ett samtal och sedan lär dig om behovsanalys, invändningshantering och spegling av kunder. Loyalty handlar mycket om utveckling och att den arbetserfarenhet du får här ska vara en språngbräda vidare.
Vad är det bästa med att arbeta här?
– Jag får mycket ansvar och förtroende i mitt jobb. Dessutom är det en mycket ung och dynamisk miljö. Jag har aldrig en tråkig dag på jobbet.
Vilka erfarenheter tar du med dig härifrån vidare i arbetslivet?
– Det finns många men först och främst kommunikationsförmåga och säljerfarenhet. Jag har också fått mycket administrativ erfarenhet och lärt mig Excel.
Vart tror du att du är om 10 år?
– Jag har studerat pedagogik och trivs i ledarskapsprogrammet nu, och så får vi se vad som händer. Jag vill göra ett bra jobb och helst i en position där jag har ansvar som idag.
Rudolf Mevik (24), senior företagsrådgivare
Startade i Loyalty i februari 2019 som företagsrådgivare för Telenor Företag.
Hur hamnade du hos Loyalty?
– Jag letade efter ett säljjobb att ha bredvid att driva mitt eget företag, ett datacenter, och fick jobb här.
Hur ser en typisk arbetsdag ut för dig?
– Varje dag börjar med ett morgonmöte klockan 08.00, och sedan är det direkt till telefonen. Jag gillar att arbeta självständigt och hanterar därför mycket av vardagen själv. Jag tillbringar mycket tid i telefon med kunder och svarar på e-post. Det är många bollar i luften samtidigt.
Vad är det bästa med att arbeta här?
– Jag är ett stort fan av provisionsmodeller. Om du lägger ner mycket arbete och jobbar hårt får du mycket tillbaka för det - både vad gäller lön och erkännande. I Loyalty koras bland annat månadens och årets anställd, och vi har interna tävlingar med ett whiteboard-system där du ser alla dina resultat. Det här är något som jag motiveras av och år 2019 utsågs jag faktiskt till årets anställd.
Vilka erfarenheter tar du med dig härifrån vidare i arbetslivet?
– Säljerfarenhet och kundrelationer. Du lär dig mycket om olika personligheter i jobbet, hur man behandlar olika människor och anpassar sig. Du lär dig också mycket av en försäljningsprocess och det goda samtalet med en kund.
Vart tror du att du är om 10 år?
– Jag går ledarskapsutbildningen nu och arbetar mot en ledarposition - antingen här eller på Telenor. Jag vill vara här några år till och tycker att det är fantastiskt att arbeta här. Du får mycket erkännande för det arbete du gör.
Er du interesserad i att jobba hos oss? Kontakta oss idag!